söndag 7 maj 2017

Ge mig något som tar mig någonstans

Svart kaffe, en fin grönväxtsom jag köpte i Kuopio då jag var där senast och Murakami läsning på G. Solljuset smiter sig in här och jag känner bara av äntligen, äntligen solljus, lite värmer och andas in vårluft. 
Gjorde dessutom en liten vårstädning i mitt rum under den förra nymånen, på onsdag är det fullmåne och dags att rengöra mitt altare. Har ett orangefärgat ljus för att lägga till lite extra kreativitet till min vardag, det går lite småtrögt för mig men ska verkligen ge järnet nu den sista tiden jag har i skolan innan sommaren. 

Under sommaren tänker jag måla, fotografera, gå på äventyr, ta vara på tiden och läsa alla böcker jag inte hunnit läsa under det senaste halvåret. Det har gått så trögt med läsningen på den senaste tiden, och det är ju lite tråkigt. 

Men iallafall så ska jag denhär veckan ta in glädje och ljus i min vardag, trots ensamheten och ångesten som kommer emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar